اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای چه هستند؟

دو هفته ی اول انتظار برای رسیدن به اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای می تواند بیشتر از هر فیلمی، هیجان انگیز باشد. اما نشانه های لانه گزینی یکسان هستند؟ اگر نه، چه باید بکنید؟ بیایید آنچه پس از درمان IUI انتظار می رود را مرور کنیم.


چند روز بعد از لقاح حامله می شویم؟

چند روز بعد از ای یو ای (لقاح) باردار می شویم؟

اگر چه تلقیح داخل رحمی سلولهای اسپرم را در رحم به صورت مصنوعی قرار می دهد، بعد از اینکه در آنجا قرار می گیرند، روند دقیقا همانند بارداری طبیعی است. در نتیجه، پس از اینکه اسپرم قادر به بارور کردن تخمک باشد، می تواند 4 تا 6 روز طول بکشد تا زایگوت در حال رشد به رحم برسد، و 5 روز دیگر یا کمتر طول می کشد تا لانه گزینی کامل شود.

برای بررسی اینکه آیا لانه گزینی موفق بوده، ممکن است چند روز دیگر برای ثبت تست حاملگی صبر کنیم تا هورمون بارداری HCG به اندازه کافی افزایش یابد. به همین دلیل است که قبل از دانستن اینکه آیا یک ای یو ای موفق بوده، باید حدود 14 روز برای تست صبر کنید.

علائم بارداری بعد ای یو ای

1-درد لانه گزینی

بعضی از مادران در طول لانه گزینی احساس سوزش یا درد در شکم می کنند. این پدیده از لحاظ علمی تایید نشده است، اما به اصطلاح “درد لانه گزینی” نسبتا شایع است. با این حال، مشخص شده که در بعضی موارد، خود روش IUI باعث ایجاد گرفتگی در عضله ی رحم می شود، بنابراین ممکن است تفاوت قائل شدن بین این دو دشوار باشد.

2-لکه بینی لانه گزینی

برخی از خونریزی های جزئی یا “لکه بینی” بعضی اوقات ممکن است به دلیل لانه گزینی تخمک بارور شده در آندومتر رخ دهد. که شبیه ترکیبی از ترشح طبیعی واژن و قهوه ای روشن یا صورتی است. خونریزی های ناشی از لانه گزینی معمولا بعد از یک یا دو روز یا حداکثر JH یک هفته از بین می روند.

3-دیپ لانه گزینی

اگر شما درجه حرارت پایه ی بدن خود را (BBT) نمودار کنید، ممکن است متوجه کاهش الگوی فاز لوتئال شوید. همه ی زنان و همه ی کسانی که باردار می شوند، این را تجربه نمی کنند. اما دیپ لانه گزینی یک وضعیت تقریبا اسطوره ای در میان مادران مشتاق به بارداری است. این یک نشانه ی قابل اعتماد از حاملگی نیست، اما اگر یکی از آنها را در نمودار خود مشاهده کنید، مطمئنا نشانه ی بد ی نیست.

4-دمای بالای طولانی

بارداری به این معنی است که سطح پروژسترون شما برای مدت طولانی تر از طول عمرطبیعی 12 تا 16 روزه ی خود برای حفظ جسم زرد، بالا باقی می ماند. در یک نمودار BBT، شما این را به عنوان یک دوره طولانی تری از حد معمول روزهای با درجه حرارت بالا متوجه خواهید شد: 20 روز درجه حرارت بالاتر، تقریبا یک وعده مرده در اوایل بارداری است.

حاملگی بعد از iui

5- علائم دیگر پس از ای یو ای

از آنجائیکه IUI یک روش نسبتا غیر تهاجمی است، هرگونه عارضه ای غیر معمول است. با این حال، اطلاع از موردی که ممکن است به خاطر درست پیش نرفتن عملیات اتفاق افتد ارزشمند است. اگر یکی از موارد زیر را دیدید، به پزشک خود مراجعه کنید:

1-خونریزی قرمز روشن از واژن

2-درد یا گرفتگی شکم، گردن، و پاها

3-تب

4-احساس ضعف

اینها می توانند یک عفونت یا حاملگی لوله ای (در لوله ی رحم) را نشان دهند، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اگر داروهای باروری را به عنوان بخشی از درمان ای یو ای استفاده می کنید، باید از علائم سندروم تخمدان تحریک پذیر (OHSS) آگاه باشید. این اتفاق زمانی می افتد که داروهای باروری باعث رشد بیش از حد فولیکول های تخمدان می شوند. اگر بعد از درمان با داروهای باروری درد شکم، تهوع و یا نفس نفس زدن را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

 علائم موفقیت ای یو ای را در ذهن داشته باشید.

مهم نیست که با چه روشی می خواهید باردار شوید، بارداری گاهی اوقات به شانس بستگی دارد. به نظر می رسد که دو هفته انتظار بین انجام روش ای یو ای و بارداری تمام نمی شود، بنابراین این طبیعی است که با شوق به دنبال نشانه های بارداری در بدنتان باشید.

فقط به یاد داشته باشید، که بعضی از مادران در این مرحله اولین علائم بارداری را تجربه می کنند، نه همه، بنابراین مضطرب نشوید. شما قادر خواهید بود که در زمان مناسب باردار شوید و تا آن زمان، به زندگی معمولی و سالمتان ادامه دهید، این بهترین کاری است که در این زمان می توانید انجام دهید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و ناباروری در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.
4/5 - (85 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آزاده شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    ببخشیدمن ذخیره تخمدانم ۳بوده و۴۰سالمه آی یوای کردم امروزروز۱۳هست وحالت تهوع دارم احتمال بارداری چقدره اولین باره ای یوای کردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      هنوز زوده برای قضاوت صبر کنید
  • تصویر کاربر یاسمین شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید Bhcgیعنی چی؟پاسخ دادینBhcgچک شود من الان ده روزاز ای یوای تعیین جنسیتم گذشته امشب تست زدم نتیجه منفی شد یعنی امکانش هست باردارباشم ولی جواب منفی کاذب باشه؟ چون احساس سینه درد دارم درحدی که دست میزنم درد میکنه لطفاواضح تر توضیح بدید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش خون ه جهت چک بارداری
  • تصویر کاربر یاسمین شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۴روزه ای یوای کردم هیچ مشکلی نداشتم فقط واسه تعیین جنسیت روز۱۳پریودی یه فولیکول۲۴و۵ داشتم همون روزامپول hcgزدم دوروزبعدش ای یوای انجام دادم بعددوروزازانجام ای یوای سینه درد واحساس پری گرفتم درحدی که دست میخوره درد میکنه علتش چیه؟میتونه از علائم بارداری باشه لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      Bhcg چک شود
    2. تصویر کاربر یاسمین پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ببخشیدBhcgچیه؟چجوری باید چک کنم یعنی آزمایش بتابدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر یاسمین پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۴روزه ای یوای کردم هیچ مشکلی نداشتم فقط واسه تعیین جنسیت روز۱۳پریودی یه فولیکول۲۴و۵ داشتم همون روزامپول hcgزدم دوروزبعدش سینه درد واحساس پری گرفتم درحدی که دست میخوره درد میکنه علتش چیه؟میتونه از علائم بارداری باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      Bhcg چک شود
  • تصویر کاربر یاسمین پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۴روزه ای یوای کردم هیچ مشکلی نداشتم فقط واسه تعیین جنسیت روز۱۳پریودی یه فولیکول۲۴و۵ داشتم همون روزامپول hcgزدم دوروزبعدش سینه درد واحساس پری گرفتم درحدی که دست میخوره درد میکنه علتش چیه؟میتونه از علائم بارداری باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      Bhcg چک شود
  • تصویر کاربر ازاده پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام من ذخیره تخمدانم ۳هست و۴۰سالم هست ای یوای کردم وقبلاهم بچه دارشدم ولی حالاسه ساله اقدام کردم وبارها نشدم ایااحتمال باردارشدنم باای یوای هست وشوهرم هم باشستن اسپرم دکترگفت خوبه به ۹۶رسیده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      احتمالش هست ، برای iui اقدام کنید
  • تصویر کاربر گلی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    باسلام شوهرم ازواسپرمی ونوزده روزه که بااسپرم اهدایی ای یو ای کردم بادوفولیکول 34و27دوروزه اززمان پریودم میگذره وهر چی بی بی چک میزنم منفی هست چند وقت سینه هام حس سنگینی دارم وزیر شکمم حس پری دارم گذراست میاد وبعد میره ترشح هم داشتم که قطع شده امروز لک دیدم ولی مثل پریودی نیس کمرنگ وکم ایا احتمالش هست باردار باشم یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      با تست Bhcg چک شود
  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۲۱ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام. من امروز ۱۶ روزه آ یو آ کردم از روز پنجم ششم زیر دلم مثه درد پریودی دارم دلیلش چی میتونه باشه یعنی قراره پریود بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      با مرکر ناباروریتون تماس بگیرین باید بررسی شین
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    باسلام ببخشید من چهارشنبه یعنی ۲۰م IUIانجام دادم زیردلم خیلی دردمیکنه ولکه بینی داشتم میخواستم ببینم علتش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      لکه بینی ممکنه بعد iui پیش بیاد ، اگر خونریزی بیشتر شد به پزشکتون مراجعه کنید
  • تصویر کاربر ماهان جمعه ۲۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر35 سال دارم امروز 17 آی یو آیم بوده دیروز تست زدم منفی بود امروز کمی ترشحات داشتم که بو میداددرهفته دوم آی یو کمی سوزش در ناحیه زیر شکم ودر قسمت سزاریانم داشتم دوروز دیگر یعنی 9اسفند تاریخ پریودیم هست با تمام این تفاسیر آیا احتمال داره باردار باشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      احتمالش کمه
درحال دریافت اطلاعات