اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای چه هستند؟

دو هفته ی اول انتظار برای رسیدن به اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای می تواند بیشتر از هر فیلمی، هیجان انگیز باشد. اما نشانه های لانه گزینی یکسان هستند؟ اگر نه، چه باید بکنید؟ بیایید آنچه پس از درمان IUI انتظار می رود را مرور کنیم.


چند روز بعد از لقاح حامله می شویم؟

چند روز بعد از ای یو ای (لقاح) باردار می شویم؟

اگر چه تلقیح داخل رحمی سلولهای اسپرم را در رحم به صورت مصنوعی قرار می دهد، بعد از اینکه در آنجا قرار می گیرند، روند دقیقا همانند بارداری طبیعی است. در نتیجه، پس از اینکه اسپرم قادر به بارور کردن تخمک باشد، می تواند 4 تا 6 روز طول بکشد تا زایگوت در حال رشد به رحم برسد، و 5 روز دیگر یا کمتر طول می کشد تا لانه گزینی کامل شود.

برای بررسی اینکه آیا لانه گزینی موفق بوده، ممکن است چند روز دیگر برای ثبت تست حاملگی صبر کنیم تا هورمون بارداری HCG به اندازه کافی افزایش یابد. به همین دلیل است که قبل از دانستن اینکه آیا یک ای یو ای موفق بوده، باید حدود 14 روز برای تست صبر کنید.

علائم بارداری بعد ای یو ای

1-درد لانه گزینی

بعضی از مادران در طول لانه گزینی احساس سوزش یا درد در شکم می کنند. این پدیده از لحاظ علمی تایید نشده است، اما به اصطلاح “درد لانه گزینی” نسبتا شایع است. با این حال، مشخص شده که در بعضی موارد، خود روش IUI باعث ایجاد گرفتگی در عضله ی رحم می شود، بنابراین ممکن است تفاوت قائل شدن بین این دو دشوار باشد.

2-لکه بینی لانه گزینی

برخی از خونریزی های جزئی یا “لکه بینی” بعضی اوقات ممکن است به دلیل لانه گزینی تخمک بارور شده در آندومتر رخ دهد. که شبیه ترکیبی از ترشح طبیعی واژن و قهوه ای روشن یا صورتی است. خونریزی های ناشی از لانه گزینی معمولا بعد از یک یا دو روز یا حداکثر JH یک هفته از بین می روند.

3-دیپ لانه گزینی

اگر شما درجه حرارت پایه ی بدن خود را (BBT) نمودار کنید، ممکن است متوجه کاهش الگوی فاز لوتئال شوید. همه ی زنان و همه ی کسانی که باردار می شوند، این را تجربه نمی کنند. اما دیپ لانه گزینی یک وضعیت تقریبا اسطوره ای در میان مادران مشتاق به بارداری است. این یک نشانه ی قابل اعتماد از حاملگی نیست، اما اگر یکی از آنها را در نمودار خود مشاهده کنید، مطمئنا نشانه ی بد ی نیست.

4-دمای بالای طولانی

بارداری به این معنی است که سطح پروژسترون شما برای مدت طولانی تر از طول عمرطبیعی 12 تا 16 روزه ی خود برای حفظ جسم زرد، بالا باقی می ماند. در یک نمودار BBT، شما این را به عنوان یک دوره طولانی تری از حد معمول روزهای با درجه حرارت بالا متوجه خواهید شد: 20 روز درجه حرارت بالاتر، تقریبا یک وعده مرده در اوایل بارداری است.

حاملگی بعد از iui

5- علائم دیگر پس از ای یو ای

از آنجائیکه IUI یک روش نسبتا غیر تهاجمی است، هرگونه عارضه ای غیر معمول است. با این حال، اطلاع از موردی که ممکن است به خاطر درست پیش نرفتن عملیات اتفاق افتد ارزشمند است. اگر یکی از موارد زیر را دیدید، به پزشک خود مراجعه کنید:

1-خونریزی قرمز روشن از واژن

2-درد یا گرفتگی شکم، گردن، و پاها

3-تب

4-احساس ضعف

اینها می توانند یک عفونت یا حاملگی لوله ای (در لوله ی رحم) را نشان دهند، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اگر داروهای باروری را به عنوان بخشی از درمان ای یو ای استفاده می کنید، باید از علائم سندروم تخمدان تحریک پذیر (OHSS) آگاه باشید. این اتفاق زمانی می افتد که داروهای باروری باعث رشد بیش از حد فولیکول های تخمدان می شوند. اگر بعد از درمان با داروهای باروری درد شکم، تهوع و یا نفس نفس زدن را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

 علائم موفقیت ای یو ای را در ذهن داشته باشید.

مهم نیست که با چه روشی می خواهید باردار شوید، بارداری گاهی اوقات به شانس بستگی دارد. به نظر می رسد که دو هفته انتظار بین انجام روش ای یو ای و بارداری تمام نمی شود، بنابراین این طبیعی است که با شوق به دنبال نشانه های بارداری در بدنتان باشید.

فقط به یاد داشته باشید، که بعضی از مادران در این مرحله اولین علائم بارداری را تجربه می کنند، نه همه، بنابراین مضطرب نشوید. شما قادر خواهید بود که در زمان مناسب باردار شوید و تا آن زمان، به زندگی معمولی و سالمتان ادامه دهید، این بهترین کاری است که در این زمان می توانید انجام دهید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و ناباروری در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.
4/5 - (85 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عاطف پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۵ روزه که ای یو ای انجام دادم وازهمون روز اول طرف چپ وطرف راست مثانم یه درد خفیفی دارم وتیر میکشه میشه بگین دلیلش جیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      تا یک هفته اول این دردها طبیعی هست
  • تصویر کاربر سعیده پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    بنده ۱۹ سالمه منو و شوهرم هیچ مشکلی نداریم دکتر صلاح دونست ک ای یو ای کنیم روز ۱۲ سیکل رفتم سونو با فولیکول های ۱۷.۱۸.۱۹.۲۰.۱۶ و اون روز ساعت ۸ امپول hcj زدم فرداشم ای یو ای کردن الان روز ۲۳ پری هستم ۱۱ روزه ای یو ای کردم دیروزم احساس بزرگی نوک سینه و سینه شدم یکمم درد داشت از چی میتونه باشه خیلی نگرانم ایا احتمال بارداری هست !؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اثر آمپول هست
  • تصویر کاربر فدایی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام من دو تا دختر دارم و یه پسر سقط کردم. بعد از ۸ماه آی یو آی جنسیت انجام دادم. ۶روز از آی یو آی میگذره هنوز لکه های صورتی دارم و البته امروز بیشتر از روزهای قبل ولی کاملا صورتی هست. نگرانی خاصی داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی از رحم انجام بدید تا بررسی دقیقتر بشه
  • تصویر کاربر الهام پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    دو روز مانده به پریودم دیشب یه لکه خیلی خیلی کم دیدم و بعدش هیچی .بر خلاف ماه های قبل درد پریودی ندارم اما همش دلم میخواد بخوابم بنظرتون ای یو ای موفق بوده ؟ این انتظار تموم میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      یکم باید صبر کنین و تست beta hcg انجام بدین
  • تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر شوهر من اسپرمش ضعیف .تعدا د اسپرم ۵هزار الان ۱۰روزه آی یو ای کردم ایا احتمال داره باردار بشیم ممنون میشم جوابمو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باید صبر کنید احتمالش هست
  • تصویر کاربر Sama پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من ۱۵ روز بعد iui ازمایش بتا دادم و منفی بود روز ۱۳ و ۱۴ لک بینی زرد مایل به نارنجی داشتم و قطع شد به نتیجه ازمایش اکتفا کنم یا دوباره تکرار کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اگر ۱۵ روز بعد منفی بوده ، میشه بهش اکتفا کرد
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من داخل هفته پنجمی هستم که ای یو ای مثبت شده.امروز کمر درد دارم آیا طبیعیه یاخیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      در حد کم طبیعیه
  • تصویر کاربر رها یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام من ده روز آی یو آی کردم ب لک بینی افتادم دلیلش چیه؟مال پریودیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      تست beta hcg انجام شه
  • تصویر کاربر Selyn چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید..
    نه روزهست بافولیکول18(IUI)کردم بشدت کمردردوپادرد دارم آیا ازعلایم بارداری هست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      معمولا ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر محمدی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید یک هفته است آی یو آی کردم زیر شکمم درد خفیف دارم این درد برای چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      تست bhcg انجام شود
درحال دریافت اطلاعات