اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای چه هستند؟

دو هفته ی اول انتظار برای رسیدن به اولین علائم بارداری بعد از ای یو ای می تواند بیشتر از هر فیلمی، هیجان انگیز باشد. اما نشانه های لانه گزینی یکسان هستند؟ اگر نه، چه باید بکنید؟ بیایید آنچه پس از درمان IUI انتظار می رود را مرور کنیم.


چند روز بعد از لقاح حامله می شویم؟

چند روز بعد از ای یو ای (لقاح) باردار می شویم؟

اگر چه تلقیح داخل رحمی سلولهای اسپرم را در رحم به صورت مصنوعی قرار می دهد، بعد از اینکه در آنجا قرار می گیرند، روند دقیقا همانند بارداری طبیعی است. در نتیجه، پس از اینکه اسپرم قادر به بارور کردن تخمک باشد، می تواند 4 تا 6 روز طول بکشد تا زایگوت در حال رشد به رحم برسد، و 5 روز دیگر یا کمتر طول می کشد تا لانه گزینی کامل شود.

برای بررسی اینکه آیا لانه گزینی موفق بوده، ممکن است چند روز دیگر برای ثبت تست حاملگی صبر کنیم تا هورمون بارداری HCG به اندازه کافی افزایش یابد. به همین دلیل است که قبل از دانستن اینکه آیا یک ای یو ای موفق بوده، باید حدود 14 روز برای تست صبر کنید.

علائم بارداری بعد ای یو ای

1-درد لانه گزینی

بعضی از مادران در طول لانه گزینی احساس سوزش یا درد در شکم می کنند. این پدیده از لحاظ علمی تایید نشده است، اما به اصطلاح “درد لانه گزینی” نسبتا شایع است. با این حال، مشخص شده که در بعضی موارد، خود روش IUI باعث ایجاد گرفتگی در عضله ی رحم می شود، بنابراین ممکن است تفاوت قائل شدن بین این دو دشوار باشد.

2-لکه بینی لانه گزینی

برخی از خونریزی های جزئی یا “لکه بینی” بعضی اوقات ممکن است به دلیل لانه گزینی تخمک بارور شده در آندومتر رخ دهد. که شبیه ترکیبی از ترشح طبیعی واژن و قهوه ای روشن یا صورتی است. خونریزی های ناشی از لانه گزینی معمولا بعد از یک یا دو روز یا حداکثر JH یک هفته از بین می روند.

3-دیپ لانه گزینی

اگر شما درجه حرارت پایه ی بدن خود را (BBT) نمودار کنید، ممکن است متوجه کاهش الگوی فاز لوتئال شوید. همه ی زنان و همه ی کسانی که باردار می شوند، این را تجربه نمی کنند. اما دیپ لانه گزینی یک وضعیت تقریبا اسطوره ای در میان مادران مشتاق به بارداری است. این یک نشانه ی قابل اعتماد از حاملگی نیست، اما اگر یکی از آنها را در نمودار خود مشاهده کنید، مطمئنا نشانه ی بد ی نیست.

4-دمای بالای طولانی

بارداری به این معنی است که سطح پروژسترون شما برای مدت طولانی تر از طول عمرطبیعی 12 تا 16 روزه ی خود برای حفظ جسم زرد، بالا باقی می ماند. در یک نمودار BBT، شما این را به عنوان یک دوره طولانی تری از حد معمول روزهای با درجه حرارت بالا متوجه خواهید شد: 20 روز درجه حرارت بالاتر، تقریبا یک وعده مرده در اوایل بارداری است.

حاملگی بعد از iui

5- علائم دیگر پس از ای یو ای

از آنجائیکه IUI یک روش نسبتا غیر تهاجمی است، هرگونه عارضه ای غیر معمول است. با این حال، اطلاع از موردی که ممکن است به خاطر درست پیش نرفتن عملیات اتفاق افتد ارزشمند است. اگر یکی از موارد زیر را دیدید، به پزشک خود مراجعه کنید:

1-خونریزی قرمز روشن از واژن

2-درد یا گرفتگی شکم، گردن، و پاها

3-تب

4-احساس ضعف

اینها می توانند یک عفونت یا حاملگی لوله ای (در لوله ی رحم) را نشان دهند، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اگر داروهای باروری را به عنوان بخشی از درمان ای یو ای استفاده می کنید، باید از علائم سندروم تخمدان تحریک پذیر (OHSS) آگاه باشید. این اتفاق زمانی می افتد که داروهای باروری باعث رشد بیش از حد فولیکول های تخمدان می شوند. اگر بعد از درمان با داروهای باروری درد شکم، تهوع و یا نفس نفس زدن را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

 علائم موفقیت ای یو ای را در ذهن داشته باشید.

مهم نیست که با چه روشی می خواهید باردار شوید، بارداری گاهی اوقات به شانس بستگی دارد. به نظر می رسد که دو هفته انتظار بین انجام روش ای یو ای و بارداری تمام نمی شود، بنابراین این طبیعی است که با شوق به دنبال نشانه های بارداری در بدنتان باشید.

فقط به یاد داشته باشید، که بعضی از مادران در این مرحله اولین علائم بارداری را تجربه می کنند، نه همه، بنابراین مضطرب نشوید. شما قادر خواهید بود که در زمان مناسب باردار شوید و تا آن زمان، به زندگی معمولی و سالمتان ادامه دهید، این بهترین کاری است که در این زمان می توانید انجام دهید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و ناباروری در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.
4/5 - (85 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرضیه شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 644 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    11 روز از انجام iuiمیگذره حالت تهوع و کمردرد در قسمت پایین کمر و درد در زیر ناحیه شکم مثل درد پریودی دارم
    لطفاً راهنماییم کنید
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 631 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من روز 27پری روز 11. ای یو ای شدم الان هم کمر وزیرشکم درد دارم وهنوز از. ندادم استرس م دارم لطفا راهنمایی
  • تصویر کاربر ناصر شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام من iui انجام دادم یک فولیکول ۲۴داشتم اسپرم همسرم ۱۵۰میلیون حرکتش خوب ووقت شکلش مشکل داشت میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود دارد چند درصد احتمال دارد باردار بشم ممنون
  • تصویر کاربر سلیمانی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 532 مشاهده پرسش
    سلام من یک هفته پیش ای یو ای انجام دادم الان از صبح کمروزیر دلم درد میکنه نشانه ی چیه میشه بگید
  • تصویر کاربر ف شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 440 مشاهده پرسش
    سلام من یک روز هست که ای یو ای کردم وروز دوم یه لکه سفید مثل ترشح دیدم ممنون میشم راهنمایی کنید
  • تصویر کاربر Mzf شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 362 مشاهده پرسش
    سلام, وقت بخیر،من یک هفته هست آی یو آی انجام دادم،امروز نزدیکی داشتم شکم درد شدید گرفتم ،و مقداری ترشح صورتی رنگ خارج شد،نگران کننده ست؟احساس گرمی در کف دست ها و صورتم هم دارم
  • تصویر کاربر B.S شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    با سلام و درود
    من یه هفته است که iui کردم ، ولی دردهایی شبیه درد قاعدگی زیاد دارم بخصوص کمرم و ران پاهام و البته سردرد... احساس ضعف دارم و ببخشید یبوست هم دارم
    ایامیتوانم از داروهایی مثل شیاف بیزاکودیل برای رفع یبوست یا داروهای تقویتی استفاده کنم؟؟ و در کل خاستم بدونم خوردن چه داروهایی مجاز است ؟؟
  • تصویر کاربر ستایش شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من الان۶روزه‌ای‌یوای‌کردم‌الان‌دوروزه‌لک‌بینی‌دارم‌چیکارم‌کنم‌قطه‌کنم‌نزدیک‌پریدم‌افای‌دکتر‌یعنی‌برامن‌منفی
  • تصویر کاربر من شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    هفت روزه آی یو آی انجام دادم بعد امروز خونریزی دارم
    دیروز هم درد پریودی داشتم باید چکار کنم؟
  • تصویر کاربر دنیز شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشین خدمت شما میخاستم بدونم من الان روز۱۱دهم آیوآیم هستش ازچندروزپیش تاروز۱۰تست میزدم دوتاخط میومده یکیش کمرنگ یکیش پررنگ میخاستم ببینم به امیدخداباردارهستم آخه اولین باره آیوآی انجام میدم قبل پریودیم منظم نبودوقتی تست میزدم مثبت میشدآزمایش که میدادم منفی میشد میخام یه لطفی کنیدبهم بگین ببینم این تست هایی هم که بعدازآیوآی انجام دادم به امیدخداواقعا مثبت هستش ممنونم
درحال دریافت اطلاعات