گیاهان اسپرم ساز و تقویت کننده آن را بشناسید

می توانید با استفاده از این گیاهان اسپرم ساز و مواد غذایی که به شما معرفی می کنیم شانس باروری و لذت جنسی خود را افزایش دهید. با این حال، اگر اسپرم تان ضعیف است می توانید چند مکمل و داروی گیاهی تقویت اسپرم را در رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید تا تولید اسپرم بیشتری داشته باشید.

برخی از گیاهان اسپرم ساز و ویتامین ها وجود دارد که در افزایش اسپرم مردان و نیز سلامت جنسی عمومی آنها را افزایش داده است. بعضی از ویتامین ها و گیاهان را میتوان به بخشی از رژیم غذایی برای بهبود حجم و تقویت اسپرم ضعیف اضافه کرد.

افزایش اسپرم به طور طبیعی

انار

تقویت اسپرم با انار

یکی آنتی اکسیدان قوی آب انار است که می تواند کیفیت اسپرم را افزایش داده و چنانچه به صورت منظم مصرف شود، بر تعداد اسپرم نیز موثر باشد. آب انار دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به افزایش تراکم سلول های اسپرم، حرکت اسپرم و کنترل اختلال نعوظ کمک کند. همچنین ممکن است میزان اسپرم های غیر طبیعی را نیز کاهش دهد. بر مزایای سلامتی آب انار و پالپ آن تأکید می شود، اگرچه از عصاره ی آن نیز می توان استفاده نمود.

– گوجه فرنگی ها

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می تواند اثرات مثبت بر باروری مردان داشته باشد و به عنوان یک ماده ی اسپرم ساز عمل کند. گوجه فرنگی حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان لیکوپن کاروتنوئید می باشد. در مردانی که کمبود کاروتنوئید لیکوپن دارند، این آنتی اکسیدان می تواند تحرک و تعداد اسپرم ها را افزایش دهد. لیکوپن کاروتنوئیدی برای داشتن اسپرم سالم مهم است و مردانی که کمبود آن را دارند معمولاً از مشکلات باروری رنج می برند. سایر غذاهای غنی از کاروتنوئید و لیکوپن شامل هندوانه، انگور و گریپ فروت است.

 – آووکادوها

آووکادو

آووکادو ها برای ناباروری مردان مفید هستند چرا که حاوی مقادیر بالای ویتامین E، آنتی اکسیدانی که نفوذ اسپرم به تخمک را تحریک کرده و سرعت حرکت آن را افزایش می دهد، می باشند. ویتامین E به بدن کمک می کند که اسپرم سالم تولید کند. اگر بدن دچار کمبود ویتامین E باشد، هورمون های جنسی حیاتی که برای تولید اسپرم ها از اهمیت فراوانی برخوردارند ، تولید نخواهند شد. غذاهایی که حاوی ویتامین E هستند عبارتند از بادام زمینی، ذرت و دانه های آفتابگردان.

– دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل شامل مقادیر قابل توجهی از روی است ، که می تواند تعداد اسپرم ها و تستوسترون را افزایش دهد. دانه کدو تنبل با داشتن اسیدهای چرب امگا 3 می تواند عملکرد جنسی را افزایش داده و جریان خون به اندام های تولید مثلی را تحریک کند. کمبود روی باعث کاهش سطح تستوسترون در برخی از مردان می شود. غذاهای حاوی روی عبارتند از خرچنگ، بوقلمون و بره.

داروهای گیاهی و گیاهان اسپرم ساز

– ماکا

ماکا برای اسپرم

يکی از گياهان اسپرم ساز قوی و یک داروی تقویت اسپرم در کشور پرو است كه حجم اسپرم را افزايش ميدهد. همچنین اثر مثبت بر تولید اسپرم دارد. با این حال، گونه سیاه قوی ترین تاثیر را بر تولید اسپرم در مقایسه با نوع زرد یا قرمز دارد.

 – جینسینگ

تقویت اسپرم برای بارداری با جینسینگ

گیاه اسپرم ساز قوی که موجب بهبود تولید تستوسترون میشود و تاثیر مثبت بر میل جنسی داشته و همچنین موجب افزایش تولید و حجم اسپرم می شود.

 – گیاه اپیمدیوم

تحت عنوان epimedium هم شناخته شده که اثر قدرتمند بر میل جنسی مردان و زنان دارد و موجب افزایش سطح تستوسترون و همچنین درمان اختلالات نعوظ در مردان می شود. افزایش تولید اسپرم و حجم مایع منی را می توان از این داروی تقویت قوای جنسی قوی دریافت کرد.

گاه اسپرم ساز ماکا

 – گیاه خارخاسک یا تریبولوس

تقویت قوای جنسی با خارخاسک

یک گیاه چینی که تحت عنوان gokshura هم شناخته شده است و به علت وجود saponin موجب تحریک تولید اسپرم می شود و موجب بهبود کیفیت و تحرک اسپرم در طول بقایش می شود.

 – نخل اره ای

نخل اره ای

نخل اره ای حاوی انواع اسید های چرب ضروری است که شامل اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید اولئیک است. همچنین مقدار زیادی فیتوسترول دارد. تمام این ترکیبات به افزایش تولید اسپرم و حجم مایع منی کمک می کنند. مصرف این ویتامین و مکمل های گیاهی می توانند به افزایش حجم اسپرم و تولید اسپرم کمک کنند، لذا موجب افزایش میل جنسی و همچنین افزایش شانس باروری می شوند. با این حال، مانند تمام مکمل ها، در اینجا نیز احتیاط کنید. قبل از اینکه این مکمل ها را امتحان کنید، به پزشک متخصص مراجعه کنید به خصوص اگر برای بیماری های مزمن دارو مصرف می کنید.

آیا غذاهایی وجود دارند که مصرف آن ها برای ناباروری مردان مفید باشند ؟

ناباروری ، عدم حاملگی یک زوج پس از داشتن یک سال یا بیش تر مقاربت محافظت نشده تعریف می شود. باروری مردان بستگی به مقدار و کیفیت اسپرم دارد که می تواند تحت تأثیر عواملی از جمله شیوه ی زندگی، عوامل محیطی، مادرزادی و عوامل مرتبط با سلامتی باشد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی، ورزش کردن، کاهش مصرف الکل و حفظ وزن سالم باعث افزایش باروری و شانس حاملگی می شوند. علل ناباروری باید قبل از هرگونه اقدامی توسط پزشک تشخیص داده شود.

 

 

 ویتامین ها و مکمل ها 

– ویتامین C

آنتی اکسیدان قوی، ویتامین C اسپرم ساز هستند که از آسیب رسیدن به آنها توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. همچنین کمبود ویتامین C موجب چسبیدن سلولهای اسپرم به هم میشود که از حرکت آزادانه آنها جلوگیری میکند.

 – ویتامین E

آنتی اکسیدان دیگری که سلول های اسپرم را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند و موجب افزایش تعداد اسپرم های ذخیره شده در اپیدیدیم می شود، در نتیجه باعث آزاد شدن تعداد بیشتری از اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی در هر بار انزال می شود.

 – ویتامین B12

ویتامین B12 ویتامین بسیار مهمی در تحقق روابط جنسی است و همچنین برای افزایش احتمال باروری ضروری است. کمبود این ویتامین باعث کاهش حرکت و تعداد اسپرم می شود. ویتامین B12 همچنین یک ماده مغذی مهم در مایع منی است. مایع منی حاوی مواد مغذی ضروری و مایع به اندازه کافی است تا اسپرم را به بدن زن برای باروری منتقل کند. بنابراین کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به حجم کم مایع منی و کاهش انرژی لازم اسپرم برای رسیدن به تخمک می شود.
 L-ARGININE – 

اسید آمینه ای است که به اکسید نیتریک تبدیل شده و موجب گشاد شدن عروق خونی می شود. این اسید آمینه برای درمان اختلالات نعوظ در مردان و همچنین به منظور افزایش روند اسپرماتوژنز یا تولید اسپرم در بیضه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

– L-CARNITINE

اسید آمینه طبیعی که در تولید اسپرم مهم است. مطالعات نشان داده اند که مردان با تعداد کم اسپرم سطوح پایین این اسید آمینه را دارند. مکمل هایی برای افزایش تعداد و تحرک اسپرم وجود دارد.

– روی

احتمالا قوی ترین ماده معدنی مرتبط با سلامت جنسی، روی است. نبود این ماده معدنی ضروری منجر به سطح پایین هورمون جنسی در مردان، تستوسترون، می شود. همچنین میزان مایع منی را افزایش داده و یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی غده پروستات است که مواد مغذی مختلف را به اسپرم مردان در زمان ارگاسم منتقل می کند.

مطلب مرتبطدرمان واریکوسل برای ناباروری

 دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و ناباروری مردان در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.
4.2/5 - (29 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشیدخدمت آقای دکتر..ببخشیدمن کیفیت وحرکت اسپرمهام پایین بودعمل teseهم انجام دادم ولی بی فایده بودبایدچکارکنم
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشی من چند وقت پیش آزمایش اسپرم دادم فشارش ضعیفه آیا دارویی هست بخورم میخام بچه دار بشم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکترکرمی.اسپرمم حرکت وشکل مشکل داره وdna۳۳هستش،انواع مکمل خوردم ولی ال کارنین وال آرژنین نخوردم.چی دستورمیفرمایین؟سنم۵۳،خانمم چندبارسقط کردن،یکبارivfوچهاربارطبیعی،جنین تاهفته ۸نمیمونه بااینکه قلبش تشکیل شده.لطفاراهنمایم کنید.سپاس
  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکترکرمی.اسپرمم حرکت وشکل مشکل داره وdna۳۳هستش،انواع مکمل خوردم بسیارعالی کارنتین وال آرژنین.چی دستورمیدین
  • تصویر کاربر محمدی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من حدود 4ماه هست که عمل واریکوسل انجام دادم .وتازکی رفتم آزمایش اسپرم دادم ولی هیچ تغییری نداشت با آزمایش قبل عملم که آزو اسپرم بودم.توصیه شما برای من چیه؟آیا امکان داره با دارو یا عمل اسپرمم برگرده؟
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با سلام!آقای دکترمن در ازدواج اولم بچه دار نشدیم!آزمایش داریم تحرکم ۱۵بود عمل واریکوسل انجام دادم بعد شد ۲۵!الان میخام ازدواج کنم آیا مشکلی پیش میاد دوباره؟همسر اولم کم کاری تیروئید داشت ۱۱بود
  • تصویر کاربر ظاهر شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من 33سالمه و خانمم 26 سال خانم من تخمدان های کمن و باردار نمیشه رفتیم دکتر قرص های گرون امپول های خیلی گرون داده و خانمم مصرف کرد بازم بار دار نشد این سری خواستیم خیلی جدی اقدام کنیم و تو تغذیه و خیلی چیزهای دیگه دقت میکنیم و من می خواستم بدونم خودم چی مصرف کنم که کیفیت اسپرمم بره بالا که ...
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ۲ماه پیش واریکوسل دوطرفه عمل کردم بعداز دوماه خوردن داروهای سلنیوم ویتامین سی و زینک
    آزمایش دادم که زیاد تغیری ایجاد نشده من مشکل تحرک وجهت اسپرم دادشتم
  • تصویر کاربر سپهر شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    سلام.من 37سالمه.سه ساله بیماری خودایمنی کبد دارم . روزی دوتا ازارام و دوتا کورتن می خورم.قصد بارداری دارم.می خوام بدونم مشکلی برای بارداری و کبدم پیش نمیاد؟
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکتر من ازمایش دادم جواب ازمایشم نشون داد ک اسپرم ها م زیر حد نرمال خواستم بدونم چی بخورم تا اسپرهام تقویت بشن
درحال دریافت اطلاعات